olleojag.blogg.se

Helt tomt

Publicerad 2012-12-05 10:36:13 i Virkat och mönster,

Jag har virkat en filt som Olle ska få i julklapp. Typ jämt när jag virkar (speciellt större saker) hinner jag tröttna på det jag håller på med innan det blir klart. Jag har 473 olika idéer i huvudet och jag vill göra allt på samma gång. Men nu tvingade jag mej själv att göra klart filten innan jag påbörjade något annat, så att den skulle bli klar innan jul. Och igår kväll blev den färdig. Jag skulle ha knäppt kort på den, men jag var så ivrig att slå in den att jag helt glömde bort det. Men tänk er det här: Filt i bebisstorlek. Sick-sackmönster. Randig. Blå, grön och beige. Ja, du kan se det framför dej va?
Och nu insåg jag att jag inte har något annat påbörjat. Det är helt tomt. Helt öppet för nya skapelser. Fritt fram att göra vad som helst. Vilken härlig känsla! Brist på idéer har jag verkligen inte. Men vart ska jag börja? Vad vill jag göra först? Det här tåls att fundera på.
 
Just ja! Jag utgick från det här mönstret till filten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela