olleojag.blogg.se

Slutet på det ena är början på det andra

Publicerad 2012-12-29 20:33:10 i Allmänt,

Jag har tagit lite jul- och nyårspaus här, men kikar in ändå för att berätta att julen har vart väldigt bra och för att summera mitt 2012.
 
Förebild på magen
 
Året började med kiss på en sticka och ett stort fett plustecken. Den 13 januari fick jag reda på att vi skulle få en bebis. Vi var förvånade, chockade och överlyckliga.
 
Bebisrum under upprustning

Jag börjar tidigt att handla bebissaker. Jag struntar helt och hållet i allt "börja-inte-för-tidigt-utifall-det-blir-missfall". Redan i vecka 14 hade jag köpt barnvagn. Jag börjar också sakta men säkert tömma och rusta det som ska bli bebisens rum.
Jag mår väldigt illa och tycker magen växer alldeles för sakta.
 
Furuvik
 
 
Sommarstugan
 

Sommaren spenderas som vanligt. Utflykter till Furuvik, turer till sommarstugan, osv osv...
Eftersom jag har vart arbetslös sen jag flyttade till Falun så sitter jag på en "jobbsökarkurs" också under sommaren. "Jo, men visst. Lycka till", tänker jag, när jag sitter där med magen i vädret och skickar iväg ansökan efter ansökan till jobb jag inte kommer få. "Ja tack, jag börjar gärna jobba hos er. Bara en sak. Jag kommer sluta om en månad för då kommer min bebis..." Ni hör ju själva. Men tji fick jag när de ringde från Willys och ville att jag skulle komma på intervju. Jag berättade att jag snart skulle få barn och förväntade mej ett svar som "Jaha, då är det kanske ingen ide. Hoppas det inte gör något. Men lycka till ändå. Tack, hej!" Men istället sa tjejen i telefonen "Jaha, vad kul! Kan du komma imogon?" Jag började jobba dagen efter och jobbade fram till någon vecka innan förossningen. Och varje gång jag är där och handlar får jag höra att det bara är att säga till när jag vill börja jobba igen. Tänk hur allt kan lösa sej ibland!
 
Stor mage
 

Mot slutet av sommaren börjar magen bli väldigt stor och otymplig. Jag längtar så mycket efter bebisen. Tiden kan inte gå fort nog.
 
Förlossningen
 

Den 24 september är det sen ÄNTLIGEN dags att åka in till BB. Vi kommer in kl 6 på morgonen och 18.42 föds den mest underbara lilla krabaten på denna jord. Våran lilla Olle.
 
Olle
 

Olle växer fort som sjutton. Ibland för fort. Men det är samtidigt så roligt att se allt nytt han lär sej och hur han utvecklas.
 
Nu ser jag fram emot ett 2013 lika fantastiskt som 2012 har varit.
 
 
Gott Nytt År önskar Olle och jag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela