olleojag.blogg.se

I have a dream

Publicerad 2012-11-04 17:58:42 i Hemma,

Jag har börjat kolla runt på olika inredningsbloggar. Och jag blir såå avundsjuk! Folk har ju så fint hemma! Jag vill också! Jag har vart ganska nöjd med hur det ser ut hemma hos oss (förutom att det är stökigt), men nu tycker jag det är helt otroligt tråkigt. Jag vill bara sälja allt och börja om från början med nytt. Jag tror mitt problem är att jag tycker om så mycket olika stilar och inte riktigt har bestämmt mej för bara en, så det blir lite plottrigt och hur-som-helst.
 
Jag gillar äkta 50-talsstil, med teakmöbler och mycket designersaker och snygga mönster.
 
 
 
 
 
Jag tycker också om lantlig och pastellfärgad inredning a´la Leila.
 
 
 
 
Det senaste jag fastnat för är den industri-inspirerade stilen.
 
 
 
 
 
Min största dröm just nu är att flytta till ett hus. Att få något som är vårt egna. Jag tror också att det skulle vara roligare för Olle att växa upp i ett hus istället för en lägenhet. Det blir friare på något sätt. Då kan han vara ute och leka på gården när han vill, istället för att behöva vänta på att jag eller Thomas har tid att följa med till lekparken. Och så tycker jag det skulle vara så mysigt med en trädgård att fixa i, det är något jag saknar.
Men då är frågan, när kommer jag få min dröm uppfylld? Kommer vi bo här länge till? Om vi ändå ska flytta så småningom är det ingen idé att börja göra om här hemma. Men på grund av flera olika omständligheter så tror jag att vi kommer få bo kvar här ganska länge till, och i så fall vill jag inte att det ska se ut såhär. Men då gäller det att jag kan bestämma mej för hur jag vill ha det. Och jag får nog börja med att rensa bort massa onödiga saker.
 
 
alla bilder har jag hittat på google.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sonja

Publicerad 2012-11-06 08:25:00

Om du väljer den lantliga stilen går det ju alldeles utmärkt att kombinera med industristil. Jag tycker också att det lantliga är mer ombonat än retrostilen. Men det är ju en fråga om tycke och smak förstås. Och ja, du vet ju vad jag gillar... :) Sen får du väl bara börja med några saker så växer det fram mer och mer. Rom byggdes ju inte på en dag!
Kram M

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela