olleojag.blogg.se

Idag är ingen vanlig dag...

Publicerad 2012-11-24 21:12:37 i Olle,

Olle idag
 
... för det är Olles tvåmånadersdag. Hurra. hurra, hurra!
Jag får nog börja inse att min nyfödding inte är så nyfödd längre. Och jag känner en konstig blandning av glädje och sorg över att tiden går så fort och att han växer. Jag längtar tills han kan börja leka lite mer och blir mer medveten om världen runtomkring. Tills han kan börja krypa, gå och prata. Jag tycker det är så kul att se alla framsteg han gör, som nu när han ler och "pratar" mer och mer för varje dag. Men det är också sorgligt att han aldrig mer kommer vara nyfödd. Aldrig mer kommer kunna ha alla fina, söta kläder som han redan har växt ur. Han kommer bara bli större och större tills han inte längre är bebis eller ens barn, utan till slut vuxen. Fast det kommer såklart vara lika bra det.
 
Idag var mamma, pappa och Rebecka här på besök. Vi bjussade på tacos och fika. Gott och trevligt.
Nu ska jag gå och hjälpa pappa Thomas att försöka få Olle glad. Om jag ska tyda ljuden jag hör så är han lite missnöjd. Olle alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela