olleojag.blogg.se

Naglar och en kladdkaka

Publicerad 2012-11-17 19:05:17 i Allmänt, Mat, bak och recept,

Efter att jag suttit och beundrat superfina naglar på Pinterest så var jag ju tvungen att prova själv. Jag måste säga att det blev ganska bra, med tanke på att det är första gången jag gör något "special". Jag använde tejp för att "dela av" där jag ville måla och den spetsiga delen av en Plackers för att göra prickarna. Man tager vad man haver :P
Nu vill jag till stan asap för att köpa nagelmålarspecialprylar!
 
 
Nu på kvällskvisten slog chokladsuget till, så jag slängde ihop en kladdkaka. Kladdkakerecept är väl något alla har minst ett av hemma. Men om du mot förmordan skulle sakna ett, eller om du tycker att min kladdkaka ser ut att vara snäppet godare än den du brukar göra, så kommer mitt recept här:
 
100g margarin
2 ägg
3 dl socker
2½ dl mjöl
4 msk kakao
1 msk vaniljsocker
 
Smält margarinet. Vispa ägg och socker poröst. Häll i alla andra ingredienser. Smörj en ugnsform. Häll i smeten. Grädda i 200 grader ca 15-20 min. Olika beroende på ugn och hur kladdig du vill ha den.
Klart!

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2012-11-17 19:45:14

Gud vilken fin kladdkaka. Med stjärnor och allt. Du är duktig du! (förmodligen ärvt det av mig).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela